Sunday, 28 July 2013

Summer in Barcelona

Earlier this month I took part in the 4th international Urban Sketchers' symposium, in Barcelona. You can read a bit about the visit, and see a few drawings of mine, over on the blog here: Post symposium sketching in Barcelona

Here are a few more sketches I did in my large watercolour moleskine - the first one of my co-instructor Marina Grechanik sketching in the Placa del Portal de la Pau.

sketcher

This was my warm up sketch after the symposium was done - I couldn't concentrate on drawing during the symposium, what with giving a daily workshop, meeting so many people, and the general sensory overload of new city/heat/people on top.

Later that same day, at the last drink & draw meet-up at the CCCB, I did a quick portrait of fellow urban sketcher Shiem, who is one of the local Barcelona team. He speaks no English, and I speak no Spanish - but we all speak art, so that's all right.

urban sketcher portrait

Once I arrived back home again after this overwhelming trip, I settled in with a sofa-drawing - something simple and familiar to ground me.

Evening sketching last night

back home sofa drawing

It was a crazy summer, and a good one!

7 comments:

  1. I like how these show so many of the things that you and Marina taught us: going across the page(2), leaving blank space, using limited colors. The results are, as always, lovely.

    ReplyDelete
    Replies
    1. It was very nice meeting you in Barcelona, Vicky! I am sure you will notice a lot of workshop related things in the images you see over the next months - I think one of the most important things that happen is how these experiences open our eyes and gives us an awareness of elements we didn't notice before :)

      Delete
  2. Kære Ea.

    Det lyder og ser ud til at have været nogle lærerige og inspirerende dage i Barcelona.
    Du laver mange fine tegninger, synes jeg.

    Jeg har lige nogle spørgsmål til, hvilke slags tuscher, du bruger, når du tegner skitser?
    På nogle af dine ældre indlæg har jeg set, at du har brugt pigma micron pens. Jeg har selv lige for nyligt fået kendskab til disse tuscher på en udenlandsrejse og synes virkelig godt om dem. Desværre synes jeg ikke rigtigt, de er til at opstøve herhjemme.
    Derfor vil jeg spørge dig, om du kender til nogle steder, hvor de forhandler tuscherne?

    Eller om du med din erfaring kan anbefale nogle bestemte tuscher til skitsebrug? Både sorte og evt. kulørte?

    På forhånd tak for hjælpen og fortsat god tegnelyst,
    Emilie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Emilie, tak for din kommentar :)

      Jeg har fundet Pigma Micron tuscher i Sallings papirhandel og de findes også i andre farver end sort. Ellers laver Staedtler også en rigtig god, vandfast tegne-tusch: "pigment liner", der fås i mange tykkelser og holder godt. Jeg er meget glad for at tegne med Staedtler tuscherne i øjeblikket og synes de har en dejlig streg.

      De farvede tuscher, jeg har brugt, har været Faber-Castell Pitt tuscher - især dem med "pensel"-spids findes i mange forskellige farver. De har også tynde tegne-tuscher i sort, brun og rød, som jeg brugte meget for nogle år siden. De er nemme at skaffe, men jeg er ikke så vild med spidsen, som jeg synes er for stiv og giver en mindre god streg - men på det rigtige papir er de okay at tegne med. Pensel-tuscherne er rigtig gode at tegne med og det eneste kritikpunkt må være at de hurtigt løber tør.

      God fornøjelse med tegneriet! Hvis du er i nærheden af Aarhus, så kig in på Facebook gruppen "Aarhus Tegnerne" og kom gerne med ud at tegne en dag.

      Delete
    2. Hej igen.
      Tak for dit hurtige og uddybende svar.
      Jeg vil helt klart kigge efter de nævnte tuscher. Det er altid godt med anbefalinger fra erfarne brugere.
      Også en tak for invitationen. Det må jeg se nærmere på.

      Delete
  3. Love these sketches. You have a great style in your drawings.

    ReplyDelete
  4. I love the last one, the composition and colors!

    ReplyDelete